Formacions i jornades
Formacions per a professionals al Maresme
El turisme és un dels sectors més dinàmics de l'economia i, com a tal, està immers en un procés de canvi constant, accentuat amb un creixement de la competència i en la incorporació de noves tecnologies.
Cada cop més, prenen rellevància les noves tipologies de consum lligades als nous estils de vida, així com els mitjans d'accés a la venda dels productes turístics. En aquest sentit, s'està dibuixant un nou escenari amb una demanda creixent per satisfer, que obre un ventall molt ampli d'oportunitats per dissenyar i implantar noves metodologies o eines de venda dels productes i destinacions turístiques.
Com gestionar la comunicació en moments de crisi - 27 de febrer 2024
Formació oferta per el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme per a donar eines a les empreses i entitats de la comarca.
La bona reputació costa d'aconseguir, però es pot malmetre en dos segons per una resposta poc adequada en un tuit o per ignorar les peticions d'informació dels usuaris del servei o dels mitjans. És necessari saber com abordar els moments de crisi, no només per poder tirar endavant i solucionar-la, sinó per sortir-ne reforçats.
Moltes empreses, gràcies a la gestió eficient de situacions de crisi, han demostrat la seva veritable capacitat de resoldre problemes davant el client i la seva predisposició a millorar.
La nostra imatge i reputació com a empresa té un aparador les 24 hores del dia i els 7 dies a la setmana. No només és important oferir un servei de qualitat, sinó transmetre-ho clarament, mostrant la transparència i els valors de l'empresa.
Per això cal saber cóm actuar en moments de crisi de reputació:
- Quines respostes donar i quan.
- Conèixer bé els nostres valors i la marca d'empresa, així com les nostres vulnerabilitats.
- Anticipar-nos als problemes, preveure possibles escenaris futurs i estar preparats per situacions complicades.
- Actuar de la millor manera possible per demostrar la nostra eficàcia i capacitat de responsabilitzar-nos davant els nostres errors o saber comunicar les raons que ens porten a actuar d'una manera concreta.
- Tenir una estratègia clara, coordinada i preparada des d'ara mateix perquè quan arribi el moment no perdem un temps valuós decidint què fer i sapiguem respondre a l'alçada de la qualitat del nostre servei. Això ens portarà a no perdre en un minut el que ens ha costat anys crear a base d'esforç i bona feina!
Programació Tallers de Turisme 2024 | Diputació de Barcelona i Cambra de Comerç de Barcelona
Veure programació:
Mesos setembre – novembre 2024: Llibret informatiu
Cal fer la inscripció prèvia. Si ets una entitat privada a través de la pàgina web de Cambra de Comerç de Barcelona.
Per més informació: www.cambrabcn.org i https://www.diba.cat/en/web/dturisme/
Pla formatiu de l'Agència Catalana de Turisme
La Direcció General de Turisme i l'Agència Catalana de Turisme en col·laboració amb Eurecat Academy organitzen conjuntament el nou programa #formacióturismecat 23-24 per als professionals del sector turístic català.
El pla formatiu està orientat a les a empreses i entitats afiliades a les marques de l’Agència Catalana de Turisme.
Entre d'altres, pots seguir cursos per crear producte de turisme de benestar; aprofundir en el turisme sènior, inclusiu i accessible; descobrir nous reptes per a destinacions o empreses; com generar estratègies de contingut pensant en el client; quines eines tenim per mesurar la petjada de carboni; o de quins sistemes de gestió ambiental disposem.
Així mateix, t'animem a seguir els cursos sobre sostenibilitat i transformació digital en el turisme que organitzem en format MOOC (Massive Online Open Courses) i fins al mes d'abril, les sessions previstes en el marc del programa "Go digital skills Programme" del projecte TOURBIT, adaptades al teu nivell de digitalització, sobre eines de màrqueting digital, de venda en línia i analítica i gestió de dades.
Les formacions es fan en línia o en format autoformació.
Pla formatiu Anfitriones
El projecte Anfitriones del Turismo, promogut per la Secretaria d'Estat de Turisme, s'emmarca dins de les Directrius Generals de l'Estratègia de Turisme Sostenible d'Espanya 2030. En concret, a l'eix estratègic 4, 'Espai turístic, empreses i persones', la línia d'actuació 'Promoure una qualitat de l'ocupació turística més gran', considera que els prestadors de serveis turístics són la clau de l'èxit d'empreses i destinacions turístiques.
El sector necessita atraure i retenir el millor talent, ja que els treballadors són els responsables últims de la satisfacció dels turistes. Per això, la formació és el pilar sobre el qual construir la qualitat percebuda i la qualitat de l'oferta turística, ha de garantir que els empleats del sector puguin desenvolupar adequadament les seves funcions i, mitjançant qualificacions professionals o titulacions adequades, oferir un entorn de confiança a empresaris i treballadors.
Transformació ètica i sostenible per al sector turístic - 2022
OBJECTIUS
- Comprensió de la sostenibilitat i coneixement i aplicació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible a la destinació i el seu empresariat.
- Conèixer els principis de les organitzacions ètiques per enfortir el vincle amb els grups d'interès.
- Proporcionar eines i co-crear un full de ruta basat en la sostenibilitat.
- Entendre i implementar plans de gestió ambiental a les organitzacions i empreses, i fer-ho transversalment a la destinació, enfortint la marca d'aquesta.
- Vincular a les persones de l'organització en el procés de transformació ètica i sostenible.
- Incrementar el valor de marca de les marques responsables.
PROGRAMA
- El paper de l'ètica i la sostenibilitat en el turisme. La natura i el medi ambient.
- Fonaments de la transcisió energètica i competitivitat turística.
- Pla de sostenibilitat: disseny i certificacions en el turisme.
- Sostenibilitat social: l'empresa i les persones- RSC i destinacions.
- Gastronomia sostenible.
- Organització d'esdeveniments gastronòmics sostenibles i amb valor.
- ODS i circularitat: aplicació pràctica.
- Pla d'igualtat a les empreses del sector. Generació de valor a l'empresa.
- Transformació digital: estratègia i innovació.
- Transformació digital i sostenibilitat: màrqueting i comercialització.
DURADA: 36 hores
INICI: 22 de novembre del 2022 - finalització 16 de març del 2023
MODALITAT: Blended: combinació de sessions teòrico pràctiques, presencials i aula virtual.
COST: 330€ preu per persona
Formació bonificable a través de FUNDAE, cofinanciat pel Consorci de Promoció Turística del Maresme
Només has d'omplir el formulari per reservar la teva plaça Formulari registre
Tens alguna pregunta?
Escriu-nos a hola@ictetinstitute.com
Jornades per a professionals al Maresme
Les jornades per a professionals del turisme al Maresme t’ofereixen una oportunitat única per accedir a les darreres tendències en turisme, estrategies de marketing efectives i casos d’èxit. A més podràs participar en accions de networking estratègic, connectar amb experts de la indústria, empreses locals i crear sinèrgies i oportunitats de col·laboració.